Het komt natuurlijk wel eens voor, dat je iets besteld hebt wat te groot of juist te klein is, waardoor je hem wil ruilen voor een andere variant. Of je iets voldoet niet aan je verwachtingen, waardoor je hem wil retourneren zonder te ruilen. In beide gevallen kom je in aanmerking met ons restitutiebeleid.
Wanneer je iets wil ruilen, omdat het bijvoorbeeld te groot of te klein is, dan doen wij dit voor je op locatie. We komen het product weer afhalen en leveren het nieuwe product uit welke wel zou moeten voldoen aan je verwachtingen. Voor het omruilen van een bestelling hanteren wij standaard 10% van het aankoopbedrag (incl. BTW) als handelingskosten. Dit heeft alles te maken met de kosten die wij moeten maken aan transport, planning en arbeid. Hier komt ook de meerprijs van het nieuwe product bij op, of de 10% handelingskosten worden verrekend met het bedrag wat je van ons terugkrijgt als je een goedkoper alternatief hebt gekozen. Ook betaal je een vaste extra bijdrage als omruilopdracht, dit is erg prijzig in de transportwereld. Naast de 10% en nieuwe verzendkosten rekenen we ook een toeslag (op calculatie aan de hand van adres, product, afmeting, etc), omdat omruilopdrachten voor deze materiaal ontzettend duur zijn in de transportwereld. Voor meer informatie omtrent het ruilen kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Het kan natuurlijk voorkomen dat je een product hebt besteld en dat je hem achteraf toch niet wil houden, om wat voor reden dan ook. Een product retourneren zonder het om te ruilen voor een alternatief kost je 15% van het aankoopbedrag als restitutiekosten. Eventueel betaalde verzendkosten gaan verloren, deze krijg je niet terug. Hiermee willen we voorkomen dat mensen het product voor eenmalig gebruik nemen en daarna weer retourneren. Daarnaast kunnen gebruikssporen of beschadigingen extra kosten met zich meebrengen. Het product dient in nieuwstaat geretourneerd te worden. Hierbij moet het product ook in de originele verpakking geretourneerd worden. Wanneer de originele verpakking ontbreekt, dient dit van te voren bekend gemaakt te worden. Anders moeten we achteraf meer kosten in rekening brengen .Kijk daarom altijd goed op onze website om te kijken of het product voldoet aan alle maatvoeringen die je wenst. Voor meer informatie omtrent het retourneren kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Je krijgt bij ons een deel van het geld terug (zoals boven omschreven). Daarnaast beoordelen wij de retourzending als deze bij ons terugkomt. Is het product uitgepakt, gebruikt of incompleet, dan houden wij meer geld in oplopend tot 50% van het aankoopbedrag. We vragen van te voren altijd foto's als indicatie van de conditie van het product.