• Op werkdagen vóór 17:00 uur besteld, volgende werkdag klussen!*
  • Laagste prijsgarantie van de Benelux!*
  • Grootste assortiment klimmateriaal!

Bestelling & Levering

Hoe jouw bestelling geleverd wordt, is van een aantal factoren afhankelijk. Zo is het de vraag hoe groot je bestelling is, welke producten je hebt besteld en waar het heen moet. Hieronder leggen we uit wat bij ons gebruikelijk is.

Ik heb een bestelling geplaatst van een ladder, trap of kamersteiger, wat nu?

Jouw bestelling wordt in 99% van de gevallen bezorgd door onze eigen chauffeurs. Je krijgt dan ook altijd op de dag vóór de levering een track & trace van ons, waarop je de chauffeur kunt volgen op de dag van de levering. Er zit namelijk een nauwkeurig volgsysteem in onze eigen track & trace, waarbij je precies zit hoeveel stops de chauffeur nog heeft voor jou en waar hij zich bevindt. Onze chauffeurs gaan voorzichtig om met jouw bestelling, zodat de kans op schade minimaal is.
Mocht het nou zo zijn dat wij door drukte niet in jouw regio komen? Dan leveren we de bestelling uit via een externe transporteur. Hierbij krijg je meestal een track & trace, maar helaas niet altijd. Mocht je toch inzicht willen in de levering, neem dan even contact op met onze klantenservice. Wellicht kunnen wij meer inzien met betrekking tot de leverdatum of - tijd.

Ik heb een bestelling geplaatst van een rolsteiger, wat nu?

Afhankelijk van de fabrikant wordt jouw bestelling meestal via extern transport geleverd (per vrachtwagen). Hierbij wordt niet altijd een track & trace vrijgegeven, maar je wordt altijd op de hoogte gebracht van een (verwachte) leverdatum en/of -tijd. In sommige gevallen leveren wij de steiger zelf, in dat geval krijg je altijd een track & trace met een uitgebreid volgsysteem.

Ik heb een accessoire of onderdeel besteld, wat nu?

Onderdelen of accessoires gaan afhankelijk van de grootte, meestal per post. Dit duurt vaak 1-2 werkdagen voor je het in huis hebt. De postbedrijven die wij hiervoor gebruiken zijn PostNL, DHL, DPD en FedEx. Vrijwel altijd vertrekken deze partijen een track & trace. Heb je deze niet ontvangen? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Wellicht kunnen wij inzien wanneer je bestelling geleverd wordt of kunnen wij wel een track & trace verstrekken.
Hebben wij een showroom? Ja en nee, we hebben niet een showroom met de mogelijkheid om alles in z'n werking te zien of waar alles als showmodel staat. Wél heb je de mogelijkheid om een groot deel van ons assortiment te bekijken voordat je het koopt.

Onze vestiging in Hardenberg

Wij zitten gevestigd in Hardenberg (Overijssel). Een groot deel van ons assortiment hebben wij dan ook standaard op voorraad, denk hierbij aan de ladders, trappen en kamersteigers. Andere grote materialen zoals rolsteigers, aanhangers en andere toebehoren zijn niet standaard voorradig bij ons, dit kun je dus niet bekijken. Wél kunnen wij bij interesse kijken of we een demonstratie op locatie kunnen regelen, of we kijken of we een afspraak kunnen maken bij de fabrikant.
Nu staat toch vrijwel alle informatie op onze website. Hierdoor is het meestal niet nodig de materialen eerst gezien te hebben, omdat al het beeldmateriaal en de specificaties te vinden zijn op onze website. Wil je weten of je iets kunt bekijken / afhalen bij ons in Hardenberg, neem dan altijd van te voren even contact op met onze klantenservice.
Ons assortiment bestaat uit duizenden verschillende producten. Elk product moet voldoen aan het aantal normen, het ene product aan meer dan een ander product. Dit heeft te maken met het verschil tussen zakelijk en privé gebruik. Alles wat wij in ons assortiment aanbieden voldoet aan de Warenwet en aan de EN131-normering. Dit is standaard benodigd om aan te tonen dat wij kwalitatief materiaal aanbieden.

Ik ben zakelijke klant, waar moet mijn product aan voldoen?

Bij elk product staat op de pagina aangegeven aan welke wetten en normen het voldoet. Voor zakelijke gebruikers is het altijd extra goed opletten, jouw materiaal moet voldoen aan de ARBO-wet. De normering die hierbij hoort is de NEN2484-normering voor ladders en trappen en de EN1004-normering voor steigermateriaal. Daarnaast moet het ook standaard voldoen aan de EN131 en de Warenwet, zoals al onze andere producten. Gebruik jij zakelijk een ladder, trap of steiger en voldoet deze niet aan de benodigde normen? Dan zijn de kosten bij een ongeluk voor jezelf en ben je dus niet verzekerd. Neem hierin geen risico.

Ik ben particulier, waar moet mijn product aan voldoen?

Voor particulieren gebruikers is het minder streng. Jouw product moet in ieder geval voldoen aan de EN131-normering en aan de Warenwet. Dit is standaard zo bepaald. Dit neemt uiteraard niet weg dat je altijd de keus hebt om een professioneel product aan te schaffen. Andersom is het als zakelijk gebruiker wel een probleem als je een product aanschaft dat alleen aan de EN131 voldoet. Mocht er namelijk iets gebeuren met het klimmateriaal en je voldoet niet aan de benodigde normen, dan zijn de kosten voor eigen rekening en ben je niet verzekerd.
Dit is een vraag die wij bij onbekende gebruikers veel krijgen. Het is altijd verschillend per product waar de verschillen nu inzitten. Zo kan er een flink prijsverschil zijn terwijl de producten op het plaatje niet veel van elkaar verschillen. Toch zal er een groot verschil zitten tussen beide merken.

Grootste factor: Prijs-kwaliteit

Wij bieden veel verschillende merken aan op onze website. Of je nu zoekt naar een ladder, trap of steiger, deze keuze is oneindig en hierdoor kan het wel eens onoverzichtelijk worden voor iemand die niet bekend is met de verschillen. Ieder merk kent haar eigen prijs-kwaliteit verhouding. Hier zit dan ook het grootste verschil in. Per product kan onze klantenservice jou voorzien van vrijblijvend advies op basis van je behoefte. Wij kijken graag samen welk product het best bij jou aansluit, vraag dus gerust om hulp!
Wanneer je niet thuis bent zal de bezorger in 99% van de gevallen de bestelling weer meenemen. We kunnen dit soort materialen namelijk niet zonder toestemming neerleggen. Hier zijn een aantal uitzonderingen op, die staan hieronder uitgelegd.

Er is een chauffeur van DeSteigerConcurrent langs geweest, wat nu?

Wanneer je niet aanwezig was op het moment van leveren door een van onze chauffeurs dan gaat de bestelling weer mee terug naar Hardenberg. Hier is altijd de mogelijkheid om je bestelling af te halen. Standaard zal de bestelling opnieuw worden ingepland voor levering, maar dan begint het levertermijn van 1-4 werkdagen weer opnieuw. 
Weet je van te voren al dat je er niet zult zijn? Neem dan even contact op met onze klantenservice, door te bellen / mailen of chatten. Hierdoor kun je bijvoorbeeld aangeven dat wij het met toestemming bij de buren (met weet van de buren) of bijvoorbeeld ergens in de tuin kunnen neerleggen. Dit gebeurt ook alleen als wij schriftelijk toestemming hebben, anders nemen we het weer mee terug en zal je het levertermijn opnieuw moeten afwachten.

Heb je toch nog een vraag hierover, stel deze dan gerust aan onze klantenservice.

Er is een chauffeur van een transportbedrijf langs geweest, wat nu?

Een chauffeur van een externe partij heeft meestal niet de bevoegdheid / mogelijk om de materialen zonder ondertekening neer te leggen. Deze zal dus altijd weer mee terug gaan naar de transporteur en een andere werkdag opnieuw aangeboden worden. Let wel op, sommige vervoerders brengen hiervoor na een aantal keer een bedrag in rekening als je er keer op keer niet bent. Houd dus goed je mail in de gaten met daarin een track & trace.
Officieel dealer van: