• Op werkdagen vóór 17:00 uur besteld, volgende werkdag klussen!*
  • Snelle levering in heel NL & BE
  • Grootste assortiment klimmateriaal!

Ruilen & Retourneren

Het kan natuurlijk voorkomen dat je een product hebt besteld en dat je hem achteraf toch niet wil houden, om wat voor reden dan ook. Een product retourneren zonder het om te ruilen voor een alternatief kost je 15% van het aankoopbedrag als restitutiekosten. Eventueel betaalde verzendkosten gaan verloren, deze krijg je niet terug. Hiermee willen we voorkomen dat mensen het product voor eenmalig gebruik nemen en daarna weer retourneren. Daarnaast kunnen gebruikssporen of beschadigingen extra kosten met zich meebrengen. Het product dient in nieuwstaat geretourneerd te worden. Hierbij moet het product ook in de originele verpakking geretourneerd worden. Wanneer de originele verpakking ontbreekt, dient dit van te voren bekend gemaakt te worden. Anders moeten we achteraf meer kosten in rekening brengen .Kijk daarom altijd goed op onze website om te kijken of het product voldoet aan alle maatvoeringen die je wenst. Voor meer informatie omtrent het retourneren kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Je krijgt bij ons een deel van het geld terug (zoals boven omschreven). Daarnaast beoordelen wij de retourzending als deze bij ons terugkomt. Is het product uitgepakt, gebruikt of incompleet, dan houden wij meer geld in oplopend tot 50% van het aankoopbedrag. We vragen van te voren altijd foto's als indicatie van de conditie van het product.

Je kunt onze retourvoorwaarden vinden op onze website. Klik op onderstaande link om direct naar de pagina te gaan:

Retourvoorwaarden

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over ons retourbeleid, inclusief instructies voor het retourneren van producten, voorwaarden voor het accepteren van retourzendingen en eventuele kosten die hiermee gemoeid kunnen zijn.

Als je nog vragen hebt over onze retourvoorwaarden of als je hulp nodig hebt bij het retourneren van een product, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice. We helpen je graag verder en zorgen ervoor dat je retourzending soepel en efficiënt wordt afgehandeld.

Het komt natuurlijk wel eens voor, dat je iets besteld hebt wat te groot of juist te klein is, waardoor je hem wil ruilen voor een andere variant. Of je iets voldoet niet aan je verwachtingen, waardoor je hem wil retourneren zonder te ruilen. In beide gevallen kom je in aanmerking met ons restitutiebeleid.

Ruilen, hoe gaat dat in z'n werking?

Wanneer je iets wil ruilen, omdat het bijvoorbeeld te groot of te klein is, dan doen wij dit voor je op locatie. We komen het product weer afhalen en leveren het nieuwe product uit welke wel zou moeten voldoen aan je verwachtingen.

Voor het omruilen van een bestelling hanteren wij standaard 10% van het aankoopbedrag (incl. BTW) als handelingskosten. Dit heeft alles te maken met de kosten die wij moeten maken aan transport, planning en arbeid. Hier komt ook de meerprijs van het nieuwe product bij op, of de 10% handelingskosten worden verrekend met het bedrag wat je van ons terugkrijgt als je een goedkoper alternatief hebt gekozen.

Ook betaal je een vaste extra bijdrage als omruilopdracht, dit is erg prijzig in de transportwereld. Naast de 10% en nieuwe verzendkosten rekenen we ook een toeslag (op calculatie aan de hand van adres, product, afmeting, etc), omdat omruilopdrachten voor deze materiaal ontzettend duur zijn in de transportwereld. Voor meer informatie omtrent het ruilen kun je contact opnemen met onze klantenservice.

Wat vervelend dat je een verkeerd product hebt ontvangen. Onze excuses voor het ongemak. Dit kan gebeuren als er een fout is gemaakt in ons magazijn of tijdens het verpakkingsproces.

We willen dit graag voor je oplossen en ervoor zorgen dat je het juiste product ontvangt. Om dit te doen, vragen we je vriendelijk om een foto te maken van het ontvangen product en deze te e-mailen naar [email protected].

Nadat we de foto hebben ontvangen, zullen we de situatie beoordelen en zo snel mogelijk contact met je opnemen om het probleem op te lossen. Dit kan onder meer inhouden dat we het juiste product naar je verzenden, een retourlabel verstrekken voor het terugsturen van het verkeerde product, of een andere passende oplossing bieden, afhankelijk van je voorkeur.

We streven ernaar om eventuele fouten of onjuiste leveringen snel en efficiënt op te lossen, zodat je alsnog tevreden bent met je bestelling bij DeSteigerConcurrent. Als je verdere vragen hebt of hulp nodig hebt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze klantenservice. We helpen je graag verder!

Wat vervelend om te horen dat je bestelling niet compleet is geleverd. Onze excuses voor het ongemak. We begrijpen dat het belangrijk is om alle onderdelen van je bestelling te ontvangen en we willen dit graag voor je oplossen.

Neem alsjeblieft direct contact op met onze klantenservice zodat we kunnen vaststellen welke onderdelen ontbreken en een oplossing kunnen vinden. Je kunt ons bereiken via telefoon, e-mail of chat, afhankelijk van je voorkeur.

Nadat we de details van je ontbrekende items hebben ontvangen, zullen we ons best doen om deze zo snel mogelijk naar je te verzenden. We streven ernaar om eventuele fouten of ontbrekende onderdelen snel en efficiënt op te lossen, zodat je zo snel mogelijk kunt genieten van je complete bestelling.

Nadat wij je geretourneerde bestelling hebben ontvangen en verwerkt, streven wij ernaar om de terugbetaling zo snel mogelijk te verwerken. In de meeste gevallen ontvang je de terugbetaling binnen een week na ontvangst van de geretourneerde producten.

Houd er rekening mee dat het verwerken van terugbetalingen enige tijd kan kosten, afhankelijk van de betaalmethode die je hebt gebruikt en de verwerkingstijd van je bank of creditcardmaatschappij. Als je de terugbetaling niet binnen een week na ontvangst van je geretourneerde bestelling hebt ontvangen, neem dan gerust contact op met onze klantenservice voor verdere assistentie.

Officieel dealer van: